torstai 22. marraskuuta 2012

Pikkumiehen postaus

Kuvassa (hieman alempana) on Titanic.
Tietääkö kukaan minä vuonna Titanic upposi?

Titanic ei olisi uponnut,
jos siitä ei olisi ollut hukassa kiikarikaapin avaimet!!!
Tähystäjä näki jäävuoren liian myöhään.
Laiva yritettiin kääntää, mutta siinä oli täysi vauhti,
eikä sitä saatu pysähtymään.

Olen tutkinut paljon Titacia ja myös Estoniaa.
En ole saanut vielä katsoa Titanic-elokuvaa,
mutta olen katsonut videopätkiä You Tubesta.
Elokuvan katson sitten kun olen tarpeeksi vanha.


Se rakennettiin vuonna 1911-1912.
Minä rakensin pienoismallin vuonna 2012.
Tänään maalaan sen mummelin kanssa.
Siitä tulee hankala homma,
mutta mehän osataan maalata.
Löytyyköhän mummelilta pikkupensseleitä?
Onkohan mummelilla rajausteippiä?
No, onhan sillä kun se on maalannut seiniäkin!
Papalta haetaan vanhoja Iltasanomia pöydän suojaksi.

































Radiosta tulee juuri nyt tarinoita.
Toinen korva kuuntelee niitä.
Kävin laittamassa mummelin tarinaankin sanan,
siihen Himmeli-juttuun.

Tänään oli viisi tuntia koulua.
Äiti toi minut tänne suoraan,
kun meillä on mummelin kanssa vähän puuhia.
Läksyt tehtiin ja mummeli tarkasti ne jo.

Titanicista puuttuu kuvasta vielä sähkötyslangat,
mutta ne ovat jo siinä.

Ei kommentteja: